luni, 22 septembrie 2014

The asking books tag

Primită de la literarybook
1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Heidi, fetița munților de Johanna Spyri
2. Ce citești acum?                                                          Fratricizii, de Nikos Kazantzakis. 
3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Lev Tolstoi. Fuga din rai, de Pavel Basinski.

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?

Încă n-am identificat unul. 
5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Greu de răspuns. Sunt foarte multe. Numai cât îmi trec privirea peste rafturi și pot alege câteva zeci de titluri pe care ard de nerăbdare a le citi. Printre ele, Un veac de singurătate, Maestrul și Margareta, Civilizații și tipare istorice, Deșertul pentru totdeauna și lista poate continua mult și bine. Dar mai am o grămadă de întrebări. 

6. Ai un  e-reader?
Nu, deocamdată nu simt nevoia, citesc în proporție de 95% cărți tipărite. Și rezerva e suficientă pe câțiva ani, așa că...
7. Preferi să citești o singură carte sau mai multe în același timp?
O singură carte. Am încercat și două în paralel, dar e ca-n dragoste sau ca-n viață. Nu pot alerga după doi iepuri decât în mod excepțional. 
8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
O, da. Citesc intensiv din momentul în care am început să scriu pe blog despre cărțile citite. 
9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Pedro Paramo, de Juan Rulfo. 
10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Din nou un răspuns dificil. Ar fi vreo câteva între care nu mă pot decide. Pedro Paramo (Juan Rulfo), Ghețarul (Șerban Tomșa), Rodul pământului (Knut Hamsun), Cronica unei morți anunțate (G. G. Marquez)
11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Pe iarbă. Sau în pat. Dar cel mai adesea stau pe scaun sau pe bancă. 
12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
În autobuz.
13. Poți să citești în autobuz?
Da, dar depinde de carte. 
14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Într-un hamac. 
15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Rareori împrumut, așa că nu mi-am format reguli. 
16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Destul de rar. .

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

Nu.

18. Chiar dacă este o carte veche?

Indiferent.


19. În ce limbă preferi să citești?

In română. Am citit și în engleză și voi mai citi, dar momentan nu mă descurc atât de bine încât să citesc preponderent în engleză.

20. Ce te face să iubești o carte?

Starea pe care mi-o transmite, atmosfera.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Egoistă cum sunt, recomand ce îmi place mie, dar într-o anumită măsură iau în calcul și preferințele celui în cauză. Deși, nu poți ști dacă îți place ceva până nu încerci.

22. Genul favorit?

Nu știu dacă pot fi numite genuri, dar îmi plac romanele clasice, realiste, cele ce fac parte din sfera realismului magic, cărțile de istorie.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?

Rar sau deloc- fantasy, chick-lit, SF.


24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

De istorie.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

Nu știu cum vine asta.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.

Gabriel Garcia Marquez. O viață

27. Cartea/seria preferată momentan?

Pedro Paramo- Juan Rulfo

28. Gustarea preferată atunci când citești este?

Nu iau gustări în timp ce citesc.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Nu cred că s-a întâmplat asta. 

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?

Câteodată.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?

Nu prea scriu recenzii negative.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Nu m-am gândit până acum la așa ceva. 

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Hmmm, nu știu. Poate Șatra, de Zaharia Stancu. Dar nu cred că pot da un verdict categoric. 
34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
N-am așa ceva.

35. Poetul favorit.
N-am un poet favorit. De altfel, nu am mai citit de multă vreme poezie. 
36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Multe, multe, multe.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?

Nu sunt înscrisă la bibliotecă

38. Personajul preferat dintr-o carte.

Nu mă atașez în mod deosebit de un personaj. 
39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Nu am o astfel de preferință.
40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Nu-mi fac astfel de planuri. Îmi vine să ma apuc de toate, e greu să aleg una în cele din urmă. Și, oricum, nu-mi planific dinainte ce voi citi. Chiar dacă îmi propun ceva, când ajung în momentul respectiv, aleg altceva.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?

Probabil o zi, nu am avut pauze de când am intrat în această eră bookaholică. 
42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
În căutarea timpului pierdut. 
43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De gălăgia pe care o fac copiii sau de conversațiile prea stridente din apropiere. 
44. Ecreanizarea favorită a unei cărți.
Nu mă uit la filme... 

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Se aplică răspunsul de deasupra.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.

Librărie virtuală- 150, librărie reală- 50-60 lei, târguri de carte- 150-200 lei. 
47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Niciodată. Dimpotrivă, mă întorc asupra câte unui paragraf de câteva ori, dacă e cazul.

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?

Oboseala psihică.
49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Îmi place, dar nu prea reușesc, din lipsă de spațiu.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?

Le păstrez. 
51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da, sunt și astfel de cărți. 
52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Nu-mi vine în minte.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!

Cevengur- Andrei Platonov
54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Accidentul, de Ismail Kadare- am abandonat-o după o vreme. Se pune?

Dau și eu mai departe către Ema.

Un comentariu:

  1. Mai că era să trec cu vederea propoziția de final. :) Sper să mă mobilizez și să preiau acest chestionar cât de curând, deși cred că o să dureze o veșnicie până-l voi completa. :)
    Mă bucur că ”Pedro Paramo” se regăsește printre favoritele tale din acest an. Iar întrebarea cu cartea stand-alone m-a trimis la Google, căci nu știam nici eu la ce se referă. Cică este o carte de sine stătătoare care ar putea deveni, totuși, parte dintr-o serie, dacă autorul decide acest lucru (cum a fost Hobbit-ul). Și chiar nu împrumuți cărți? :)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...