luni, 2 iunie 2014

Pe scurt despre evenimentul Editurii UNIVERS- Un Globus nou pentru un Globus vechi

Sâmbătă am reușit performanța de a ajunge la evenimentul la care îmi propusesem să ajung și despre care v-am pomenit aici, pe blog- Un Globus nou pentru un Globus vechi, relansarea colecției Globus a Editurii UNIVERS. Cărțile acestea noi te incită de la prima vedere să le citești. Un fel de dragoste la prima vedere. Sper să se bucure de același succes ca odinioară. Acest eveniment la care am asistat, l-a avut ca moderator pe Cristian Tedorescu, autorul  unei cărți pe care eu am citit-o acum ceva vreme cu multă plăcere- Medgidia, orașul de apoi, iar ca invitați pe traducătoarea Georgiana Bărbulescu, pe Ciprian Burcovschi și pe Florin Pîtea. Discuțiile s-au cristalizat atât în jurul colecției în cauză, cât și asupra marketing-ului cultural, în general. S-a vorbit și despre una din noutățile colecției Globus- Cizme, robă, cămașă de noapte, de Jorge Amado, doamna Georgiana Bărbulescu fiind cea care a tradus cartea în limba română.



Trebuie să vă spun că discuțiile la care am asistat mi-au pus mintea la treabă, am început deja un articol în care scriu despre marketing-ul cultural, fenomen care îmi stârnește interesul, chiar dacă nu fac parte din branșa editorială și chiar dacă eu, personal, nu am calități în acest domeniu. Eu nu pot elogia decât ceea ce îmi place și ați putut observa acest lucru de-a lungul timpului.

 M-am bucurat foarte mult că am putut participa la evenimentul Editurii UNIVERS, una din editurile mele preferate. Pentru mine, a însemnat un contact direct cu mediul literar. Toate aceste discuții având ca punct de plecare cărțile mă fascinează. Aș putea sta ore în șir ascultând. Mă inspiră, îmi dau un puternic impuls, dacă mai aveam nevoie, către această minunată lume. La sfârșit, participanții care au adus cu ei un Globus vechi, apărut înainte de 1993, au primit la schimb un Globus nou, apărut după 2010. Eu m-am grăbit să prind cartea pe care mi-o doream cel mai mult dintre cele noi, mai precis primul titlu al colecției de când aceasta a încăput pe mâinile Teroristei- Speranța: o tragedie de Shalom Auslander

Un comentariu:

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...