luni, 9 iulie 2012

Iaşi iulie 2012 (I)

V-am promis impresii de la vizita din Iasi si o voi face in reprize, din lipsa de timp. Primul lucru remarcat au fost numeroasele lucrari in curs de executare, in special in ce priveste trotuarele, insa si partea carosabila mi-a dat ceva batai de cap, fiind nevoie de ceva devieri de la traseul cunoscut. Universitatea era tot acolo, pizzeria suferise imbunatatiri, insa n-am avut timp de cafea. Mi-am petrecut minutele dinaintea examenului pe hol, invatand, ca eu asa ingras memoria. Insa mi-a fost dat sa fiu intrebata ceva ce taiasem din rezumatul final si tot mi-am amintit. Deci totusi mai functionez, nu m-am ramolit de tot.


Dupa aflarea rezultatului pe care l-am asteptat acol de dragul atmosferei, desi puteam sa-l aflu ulterior la telefon, am mers la cimitirul Eternitatea, indetrimentul noului mall si nu mi-a parut rau. Am mers la mormantul unui unchi insa am fost impresionata de monumentele aflate pe morminte vechi din secolul 19. O splendoare, istoria in fata mea. In apropierea mormantuli la care am mers era cel al sotului Veronicai Micle. Si multe altele, foarte impresionante.

6 comentarii:

  1. Eu cred ca in Bucuresti deasemeni vei putea gasi mormintele unor personalitati, poate mai multi decat gasesti in Iasi.
    Si mie mi-a placut la cimitir in Iasi, tin minte ca pe mormantul lui Procopiu scrie formula magnetronului descoperit de el (inaintea lui Bohr, dar nebrevetat la timp, caci era student pe vremea aceea). Acesta e primul mormant de care-mi aduc aminte acum, dar sunt mai multe. Parca si Ion Creanga e inmormantat acolo.

    Ai facut o alegere (intamplatoare, de fapt) foarte buna. Mall-uri gasesti oriunde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate, am remarcat recent ca NU se gasesc mall-uri inalt calitative chiar oriunde...pe cand cimitire posibil simpatice, intersante, si chiar real educative chiar peste tot...pacat ca mie nu imi plac in mod special cimitirele si chiar duc dorul unui mall mai inalt calitativ, poate chiar cum ar fi si cel recent deschis de la Iasi, daca e sa te iei dupa cum il descria acum ceva vreme Intuneric pe blogul lui...

      Ștergere
    2. Insa, desigur, doresc sa multumesc pt ideile de a cauta personalitati locale interesante cu profesii sau preocupari posibil comune atat din judetul Iasi cat si din judetul Rogaland, judete despre ale caror caractere si trasaturi comune eu scriu chiar in acest moment la mine pe blog, (dupa ideea originala tot a lui Intuneric, dar eu ma adaptez din mers, furand idei de unde pot, pt a dezvolta continutul acelui set de articole, pt ca eu daca e sa scriu despre altceva decat despre mine, chiar ca nu am imaginatie ce naiba as putea sa scriu, si pana acum m-am inspirat din ideile de mai peste tot despre leaderi si politicieni, despre rezultatele de la Bac + sistemul educativ de la Raul Ghiran, si acum, datorita voua, MV + AIT, o sa o iau si pe domeniul profesiilor unor oameni faimosi decedati) !

      Ștergere
    3. Remarc insa cu tristete ca aceasta serie de articole educative nu pare a avea succes de public prea larg interesat comentator, pe cand alea cu lepse de joaca sau despre dragoste au avut un succes chiar mai mare...asta e jurnalismul (care include si blogurile, asa la nivel de definitie mai larga, chiar si vrand nevrand, sau nu direct intentionat), ce sa-i faci...si cand te gandesti ca eu am tot criticat mass-media oficiala ca nu se ocupa si de chestii posibil util educative pt public in afara doar de diverse topicuri de scandal + relaxare !

      Ștergere
    4. Ştiu că sunt şi în Bucureşti, dar nu obişnuiesc să vizitez cimitire fără motiv. Acum am mers cu motiv, dar am descoperit altceva decât atmosfera la care mă aşteptam. Deşi era liniştea şi tristeţea caracteristică unor astfel de locuri, totuşi nu părea sumbru. Voi merge la Palas cu altă ocazie, poate când merg după diplomă.

      Ștergere
    5. @Rudolph M-ai făcut curioasă, numai că acum nu am timp să citesc studiul tău. Mă uit diseara.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...