sâmbătă, 19 mai 2012

Doua vorbe

Pare-se ca vremea nu tine azi cu noi. Si nici maine. De obicei imi plac ploile torentiale, dar ce e acum afara nu prea intruneste trasaturile unei astfel de ploi. Si-apoi, sunt cam satula de instabilitate meteo. Asa ca vreau, nu vreau, imi petrec ziua de azi la cratita. 

Kilipirim mi-a adus cateva titluri pecare le voiam de mult si nu le gaseam- Suflete cenusii si Din varful degetelor, dar si altele sub impulsul momentului.  Anul acesta m-am infipt in standul de la Polirom. Si mai vreau destule de acolo. Dar nu mai sunt bani. Pentru Bookfest nu mai am niciun leu, darpana atunci poate adun. Anul trecut cumparasem multe de la anticariatul Nemira. Acum erau multe carti si la 3 lei, darcele care le voiam le cumparasem deja de-a lungul timpului. Mi-am luat doar Trois, de Julian Barnes. 

Oricum, ziua de miercuri a fost una incantatoare, desi m-a prins ploaia la intoarcere si a trebuit sa ma intorc cu metroul, nu pe jos, asa cum planuiam. Dar de cand fii-mea urca si coboara scari fara sa oboseasca, parca nu mai e un chin mersul cu metroul.


Aseara, trecand prin piata Victoriei, mi-a luat fata un banner. Eu crezusem ca e o gluma proasta, da' Iri chiar candideaza? Daca nu prea ma uit la stiri, vad ca pierd multe. :))) Si de fapt cesa vad la stiri? Cum sunt batuti si chiar omorati copiii in scoli? De ti-e si frica sa-ti mai trimiti  copilul la scoala. Si nu numai de asta, ci si de teama ca va iesi din el o catastrofa. Pesemne ca va reveni moda invatatului in particular, cu profesori chemati la domiciliu, caci mersul la scoala a devenit mai periculos decat mersul in cluburi.

In rest ce sa mai zic? Ascult ploaia si visez la soare. Si as merge diseara la Muzeul Antipa, ca este Noaptea Muzeelor. Dar ma tem ca e prea aglomerat. Aseara cel putin intrau multi. Sau poate am prinseu un moment in care debarcase vreungrup.  


Week-end placut, chiar si pe ploaie. Un ceai cald si o carte buna rezolva problema. :)

5 comentarii:

  1. Da, chiar candideaza.
    A venit circul in oras si nu se da dus prea usor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eram curios daca in Bucuresti au aparut scoli primare si generale particulare serioase acreditate, inclusiv catolice ? (ca intr-adevar cred ca daca eu as avea un copil mic in decada asta as ezita sa il dau la o scoala publica in Bucuresti, din pacate nici macar intr-un cartier mai de Doamne ajuta, si ma gandeam ca e imposibil sa nu fi aparut oferta particulara, dar pe de alta parte daca nu sunt scoli serioase ar putea prezenta probleme de acreditare, dar nu numai de acreditare, chiar de functionalitate de fond)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gandeam la scoli catolice pt ca alea ar fi poate mai ieftine si accesibile populatiei generale decat unele laice particulare...desi in ultima vreme nu prea cred ca mai sunt ieftine nici alea, mai ales nu cele conduse pe teritorii straine care nu au religie predominant catolica in randul populatiei generale...da, intr-adevar, efectiv desi nu ma priveste, (din fericire), m-ai facut sa ma gandesc la asta: eu am plecat din Romania efectiv mai mult impins de parinti ca sa fiu si eu in stare sa ma intretin cat de cat singur (de fapt intretinut de altii ceva mai bogati decat de cei mai saraci din Romania), si doar cu scuza secundara re posibila casatorie in viitor, (care e mai mult de nivel de fantezie, dat fiind motivatia mea personala pt acest lucru), dar, daca as fi fost eu personal raspunzator de un copil de varsta mica-scolara in Romania de acum, efectiv cred ca m-as fi gandit serios la plecat pt binele copilului...desi trebuie ales bine unde, pt ca copiii imigrantilor de generatia 1 din orice tara in orice tara prezinta anumite vulnerabilitati specifice, mai ales in conditii economice mai precare, si trebuie ales un loc cu un sistem de educatie publica sau particulara ieftina solid, nu la intamplare, ca in multe locuri depinde ff mult de zona unde ajungi, si zonele accesibile imigrantilor de gen 1 cu copii dupa ei nu sunt cele mai bune intotdeauna. Ar fi fost intr-adevar, o raspundere URIASA. FF greu.

      Ștergere
  3. @Rudolph Aspirant...si in provincie sunt,daramite in Bucuresti:)...http://www.helikonedu.ro/index.php

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sincer iti multumesc ca m-ai linistit, pt ca eu neavand copii, sau frati/surori mai mici, si terminand-o si cu scolarizarea obligatorie acum mai bine de 12 ani, din fericire si cu obtinerea cu succes a diplomei de Bac totusi cat de cat recomandabila, nu am mai urmarit ce o fi in afara scolilor publice. Atunci de ce se vaita toata lumea in halul asta re dezastrul din educatia publica, daca exista oferta reala calitativa la nivel de invatamant primar, poate si gimnazial, (si nu e nici prea scumpa), si oportunitate deci de alegere pe privat ? O fi ca la nivel de licee inca nu exista oportunitati particulare asa de multe ?

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...