miercuri, 27 iulie 2011

Explicatie pentru kilogramele in plus


Duminica am fost la tara...la poarta la socri, duminica,  se aduna pe o banca un comitet de babe si mosi...care probabil ca stau la barfa, ca altceva ce pot face? Cand ne pregateam de plecare, am mers sa duc ceva la masina care era parcata in fata portii si deci, si a bancii cu babe de data asta.  Le salut, si una din ele imi spune: „ V-ati ingrasat, doamna! O duceti bine cu sotul...si el s-a ingrasat.” Dupa cateva minute plecam si il intreb pe al meu sot ce semnifica faptul ca m-am igrasat in mentalitatea locala. La care el imi raspunde ca o duc bine cu sotul...asadar, astfel gandesc oamenii la tara....probabil reversul ar insemna ca o duc rau cu sotul, deci daca as slabi acum brusc, babele ar trage concluzia ca nu ne intelegem...Haioasa concluzie, nimic de spus...Care va sa zica nu mancatul en-gross si haotic e de vina pentru kilogramele in plus, ci buna intelegere dintre soti. Loopoo, ne putem considera fericiti, nu?  Daca as slabi, nu eforturile mele ar fi considerate cauza, ci eventuale probleme conjugale...sau cel putin asa gandesc oamenii la tara. Probabil pentru astia mai batrani, toate grijile si complexele legate de silueta sunt ceva bizar...kilogramele sunt direct proportionale cu intelegerea dintre soti.
Ce m-a mai frapat, si nu doar acum, ci si cu alte ocazii, e ca acolo, oameni la 70 si ceva de ani mi se adreseaza cu „doamna” si folosesc pronumele de politete, cred eu dintr-un respect sau poate o inferioritate in care se cred fata de cei de la oras. Credeti-ma ca ma simt oarecum ciudat sa fiu numita „doamna” de niste oameni in varsta, eu care sunt doar o mucoasa, doar pentru faptul ca sunt „de la oras”. Sau poate ca nu e o dovada de inferioritate, ci una de respect.

4 comentarii:

  1. Pai si io o duc bine cu nevasta, dar n-ar strica sa fiu ceva mai slab. Din pacate, n-am vointa si cedez repede ispitelor culinare. Si daca nu beau bere, mi-e pofta de ceva dulce, si uite asa nu mai scad...
    La tara e mentalitate de-aia proasta. Daca unul e gras, e sanatos, daca a slabit gata, s-a imbolnavit. Prosteli de-astea rurale...

    RăspundețiȘtergere
  2. Inseamna ca sotia mea o duce foarte rau cu mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce rau o duc! De fapt eu am dus-o rau mereu ca nu am reusit sa depasesc 48 de kg....Ce viata trista am! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaa,oamenii in varsta,sunt plini de respect.Innainte vreme,oamenii se respectau intre ei:celor mai tinere l- i se adresau cu duduie,domnita,domnisoara,...celor casatorite cu doamna.Oamenii care stiu sa respecte....sunt din ce in ce mai putini.....

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...