marți, 14 ianuarie 2014

Biblioteca bloggerului român

N-am putut sta deoparte când am aflat de această provocare lansată în blogosferă de Chinezu, deși mi-a luat ceva timp să o duc la bun sfârșit și chiar și acum, când în sfârșit am reușit, am ceva regrete pentru că nu am putut cuprinde mai mult de zece titluri. Dar astea sunt regulile, ca fiecare blogger care dorește să răspundă provocării, să ne spună câte cărți a citit în 2013 și să facă un top 10 al cărților care i-au plăcut cel mai mult. La final, rezultatele vor fi centralizate și se va obține Biblioteca bloggerului român.

În 2013, am reușit să citesc doar 48 de cărți- mai puțin decât doream, mai mult decât au reuțit alții, dar până la urmă nu este atât de importantă cifra în sine, căci ea oferă o apreciere relativă. Din acestea, foarte multe mi-au plăcut de la foarte mult în sus, astfel că demersul de a face un Top 10 s-a dovedit a fi unul destul de dificil. Așa că mi-am turnat ceva sânge rece și am tăiat și am tot tăiat până ce am rămas cu 10. Și apoi, am început să le dau numere, pe care le-am tot modificat, iar rezultatul este acesta (încep de la 10, în scop de suspans) :


10. Dimineața pierdută- Gabriela Adameșteanu
  9. Istorii despre literatură și orbire- Julian Fuks
  8. În saboți- Andre Baillon
  7. Călugărul negru- Șerban Tomșa
  6. Cartea șoaptelor- Varujan Vosganian
  5. Foamea- Knut Hamsun
  4. Crimă și pedeapsă- F.M. Dostoievski
  3. Adio, arme- Ernest Hemingway
  2. Alexis Zorba- Nikos Kazantzakis
  1. A trăi pentru a-ți povesti viața- Gabriel Garcia Marquez

Dacă doriți să participați, aveți timp să o faceți până pe 31 ianuarie, ora 23:59. Intrați aici pentru a vedea exact care sunt pașii de urmat. Sunt foarte curioasă ce va ieși, deja am citit foarte multe articole ce fac parte din acest proiect și bloggerii mai au oricum la dispoziție mai bine de două săptămâni.

6 comentarii:

  1. Waw! Ce de carti ai reusit sa citesti...din pacate eu n-am reusit decat vreo patru!

    RăspundețiȘtergere
  2. Neaprat in acest an trebuie sa citesc locul tau 1.

    RăspundețiȘtergere
  3. Record personal absolut, in 2013: 56 de carti. Printre care si un roman de Adamesteanu - Drumul egal al fiecarei zile. Cred ca o sa pun pe blogul meu spicuiri din lista, ca toata lista ar arata grotesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbă cartea de pe locul întâi. Și pentru mine e una din favorite (ever).

    RăspundețiȘtergere
  5. În saboți- Andre Baillon, am citit-o si o recomand!

    RăspundețiȘtergere
  6. Din lista ta, am citit anul trecut doua: Cartea șoaptelor- Varujan Vosganian
    si Foamea- Knut Hamsun

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...