joi, 29 august 2013

Cand ai nevoie de un instalator

De multe are omul nevoie la casa lui. Chiar si atunci cand nu e chiar a lui si sta in chirie. Ca sa beneficiezi de tot confortul, utilitatile trebuie sa se afle in parametri optimi, pentru ca pot aparea tot felul de neplaceri. Ba robinetul de la cada picura, ba chiuveta de la bucatarie se infunda cat ai zice peste si astepti pana ce se scurge apa, de-ti piere cheful de spalat vase, ba instalatia electrica e din o mie noua sute toamna si da rateuri cand vrei sa folosesti in acelasi timp masina de spalat si aerul conditionat. Stiti voi, mici amanunte care usureaza sau ingreuneaza viata. Dupa cum te hotarasti sa te ocupi sau nu de ele. Pentru ca, oricat de priceput ai fi, nu poti fi chiar supercalificat in tot ce misca in casa ta, e recomandabil sa apelezi, la nevoie, la un instalator. Stiu, exista tot felul de oameni buni la toate, dar parca nu iti vine sa te dai pe mana lor chiar in orice situatie. Cine stie cat de bine se pricepe nea Costica, Georgica, Icsulica si-apoi te trezesti cu vreo daravela si mai mare. Cel mai bine e sa cauti unul profesionist, ca sa fii sigur ca lucrarea va fi efectuata corespunzator si, in plus, pentru a beneficia de o garantie pentru ea.

Numai de cand ne-am mutat aici, intr-un an si aproape jumatate, am avut nevoie in cateva randuri de un instalator, de unul priceput, profesionist. Prima data, nevoile s-au impus in bucatarie, unde amplasarea chiuvetei nu se potrivea cu mobila noastra. Se impunea mutarea chiuvetei si a aragazului, pentru ca totodata, sa putem pune si masina de spalat. Operatiunea a fost destul de complicata, implicand o prelungire a tevii pana in locul dorit, pentru partea de apa, si conectarea aragazului intr-un alt loc pe lungimea tevii de gaze. Plus realizarea racordului masinii de spalat, intrucat nu exista asa ceva in apartament. Fara serviciile unui instalator ca la carte, nu ne-am fi descurcat, desi sotul meu se pricepe foarte bine la multe chestii.


Altadata, am avut probleme in baie, cu chiuveta, care deja cobora de pe fiarele pe care se sprijinea, deoarece cea mica, se tot apasa pe margine de cate ori o spalam, fiind prea micuta sa isi poata tine mainile mai sus . Inca putin si ne-am fi trezit cu chiuveta peste picioare. Am chemat instalatorul si mi-a rezolvat eficient problema, incat la plecare mi-a spus ca nici daca ma sprijin eu pe ea cu toata greutatea, nu se va desprinde. Si aveam atunci ceva tonaj, nu eram svelta ca acum. Intr-adevar, a trecut un an de atunci, si nu am mai intampinat probleme, desi utilizarea chiuvetei a implicat in continuare sprijiniri repetate pe marginea ei.


Unele asociatii de proprietari colaboreaza cu cate un instalator, care vine si rezolva problemele aparute pe partile comune ale coloanelor de apa, gaze etc., dar si pe cele din apartamente, cand este solicitat. Insa acest instalator poate sa nu fie intodeauna disponibil sau sa nu fie suficient de competent in problema pe care o ai. De aceea, trebuie sa fii informat incat sa iti poti procura singur, la nevoie, un instalator profesionist, care va face o treaba de calitate si nu una de mantuiala, care sa se deplaseze cu promptitudine atunci cand il soliciti, pentru ca, in unele cazuri, problemele nu suporta amanare. Iar in acest domeniu al instalatiilor, chiar pot exista probleme urgente. 

A, ca tot vorbeam despre asta, mi-am amintit ca am o problema ce impune chemarea unui instalator, cu vasul de la toaleta, al carui buton pentru tragerea apei ramane unneori blocat si, daca nu esti atent, curge apa in nestire pana ce iti dai seama ca ramasese asa. Deja am patit-o de cateva ori, ultima data chiar pentru cateva ore, ceea ce inseamna ca vreun metru-doi de apa s-a dus pe apa sambetei, asa ca... da, e  nevoie, cat mai curand. Pentru ca nu ma pot baza doar e propria atentie, care in ultima vreme chiar a dat serioase rateuri.

Voi cand ati avut ultima oara nevoie de serviciile unui instalator? Sau ce peripetii legate de acest subiect imi puteti povesti?

2 comentarii:

  1. Gândește,dacă ai pretenții !!!
    Să îți explic...
    Tu mă plătești pe mine ca instalator,cu o sumă infimă,raportat atât la valoarea investiției pe care o faci,cât și la importanța pe care o acorzi proiectului casei tale in materie de instalatii.
    Simplu,nu ?!
    JCC-PFA- 0726 050 661
    instalatiicomplete@yahoo.com
    instalatiicomplete@outlook.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Gândește,dacă ai pretenții !!!
    Să îți explic...
    Tu mă plătești pe mine ca instalator,cu o sumă infimă,raportat atât la valoarea investiției pe care o faci,cât și la importanța pe care o acorzi proiectului casei tale in materie de instalatii.
    Simplu,nu ?!
    JCC-PFA- 0726 050 661
    instalatiicomplete@yahoo.com
    instalatiicomplete@outlook.com

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...