joi, 15 noiembrie 2012

O zi aşa cum trebuie... e ziua ei

In urma cu trei ani, emotiile si teama erau la cote maxime. Pe la 5 dupa-amiaza, venea pe lume micuta Alexandra. Nu-mi vine a crede ca a crescut asa repede, de acum nu-i mai pot spune bebitu, e domnisoara, nu?La multi ani, printesa scumpa!  Cel de sus a avut grija sa alunge umbra de neliniste ce ameninta aceasta zi ce tocmai a inceput si pe care o doresc a fi una speciala. Inurma cu doar cateva ore, stateam cu inima incordata de griji, dar iata ca nu a trecut mult si, cel putin temporar, cat sa ne putem bucura de ziua ei de nastere, unul din hopuri l-am depasit. Nici nu avem nevoie de mai mult, cadouri, tort sau altele, pot sa mai astepte. Ne e suficienrta linistea din suflete. Caci ea se bucura la fel de mult de o portie zdravana de joaca.


Astfel ca voi incerca sa dau o culoare aparte acestei zile, nu mi-am propus ceva anume, dar cu siguranta vom avea nevoie de haine groase,, la cum am tremurat in ziua ce abia a trecut. In casa e cald si bine, pijamaua vesela imi da si mie o doza de optimism, ascult respiratiile regulate ale frumosilor mei, sunt hraniti si acum au pasit in lumea viselor. Eu am ramas de veghe, cartea imi sta alaturi, asteptandu-ma sa ma cufund in paginile ei pana ce somnul ma va prinde in plasa sa. Privesc lucrurile ramase imprastiate, dar mi-e prea greu sa ma ocup de ele acum si nici n-as vrea sa le tulbur somhul. E o atmosfera calma, placuta, odihnitoare.

4 comentarii:

  1. Uite si cantecul de rigoare echivalent pt Multi Ani Traiasca norvegian, aici cantat chiar de un "cor" (total amator) de copii unei sarbatorite de varsta apropiata (ca vad 4 lumanarele pe acel tort, (habar nu am daca in acest caz s-a urmat traditia de pune o lumanarica extra sau exact nr de lumanari cat e varsta):

    http://www.youtube.com/watch?v=mmHpQyskWyU

    Am citit ca traditia de a pune lumanari in torturi este chiar ff veche, originand in Grecia Antica si ulterior urmata si in Roma Antica, unde se faceau torturi din faina umpluta cu nuca si indulcite cu miere cu ocazia casatoriilor + a aniversarilor unor persoane mai de vaza, iar fumul lumanarilor avea rolul de a inalta urarile de bine catre zei pt ca ei sa le indeplineasca, insa apoi traditia s-a cam pierdut in Europa, de-a lungul Evului Mediu timpuriu nici nu a prea existat notiunea de tort, decat asa diverse forme de paine dulce oferite mai mult cu ocazia unor sarbatori oficiale religioase, dar nu special pt ziua cuiva, si a reaparut oficial in Germania in sec 15, unde brutarii au inceput sa faca torturi rotunde cu un strat de blat pt aniversarile si casatoriile unor oameni mai instariti, in secolul 17 aparand mai multe straturi de blat, insa tot fara lumanari, si abia in 1808 aparand si traditia de a pune un nr de lumanari egal cu varsta + una mai mare in mijloc cu ocazia zilei de nastere a contelui Ludwig Von Zinzendorf din Marienborn, (care a fost descrisa cu incantare de insusi Goethe intr-o scrisoare, drept care a devenit rapid la moda in randul aristocratiei UE), iar in 1881 a fost descrisa in Elvetia traditia de a iti pune o dorinta in gand si de a sufla apoi in lumanari, intial una cate una, ulterior in alte parti toate odata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai nou sunt la modă lumânările în formă de cifre, eventual cu un personaj de la desene ataşat.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...