luni, 17 septembrie 2012

La piaţă

Zilele trecute am facut si eu cumparaturi din piata, ceea ce nu se intampla prea des. Am trecut peste retinerea de a le face vanzare speculantilor pentru a manca niste rosii mai adevarate, fiind satula de cele de supermarket, care, desi  scrie ca sunt din Romania, tot de plastic sunt, fara gust. Bine, eu ma dusesem dulpa ceasla, strugurii mei preferati, de care mi-a facut pofta Mircea. Am mai luat si vinete, si niste prune mari, rotunde-doar 3, ca erau ultimele.  As vrea sa coc si eu pentru iarna vinete si ardei, ca anul trecut asa am facut si tare bine au prins.  Pretuerile insa sunt cam mari si ma @imitez mereu la un kilogram-doua, fructe iau chiar jumatati de kilogram.  Dar simt asa, o satisfactie, cand ma intorc incarcata cu 7-8 plasute, insumate fiind destul de grele. Le insir apoi pe blatul din bucatarie si contempliu ce am cumparat. Am luat si pastai, ca nu facusem anul asta. Am mancat  o singura data, la ai mei si abia acum am aflat ca nu s-au facut anul asta, de aici si pretul unui kilogram, destul de ridicat.  As putea renunta la copt vinete, a copt mama la greu, dar parca tot imi vine, macar cateva kilograme sa le muncesc eu, ca e si in asta o placere, sa simti mirosul ala pe care eu il ador....



Nu-i usor, dar e placut. Nu sunt eu "gospodina perfecta" , mai degraba aia mediocra.  Dar uneori msa apuca si pe mine pofta de bucatarit.

Cu siguranta voi mai face piata, macar acum, cand se gasesc inca legume si fructe de la noi.

2 comentarii:

  1. LOL ! Mi-am inchipuit ce "mutra" ai face daca ai vizita cumva vreo piata sau supermarket norvegian ! Zau, e o lipsa de varietate de mancare aicea de-ti vine sa crezi ca te afli cam pe dupa vremea terminarii razboiului fie la tara in SUA, fie in Bucuresti. Nu mai zic ca din cand in cand stau titluri pe pagin a1 din ziare de gen, "nu vom avea unt de sarbatorile de Paste !", sau "mare lipsa de paine de Craciun !", sau mai vine MInistrul Mancarii si Agriculturii cu cate o initiativa de gen, "toate supermarketurile trebuie sa aiba in rafturi minim 15 % produse ecologice", (care ca idee suna misto, dar in practica se traduce cu inca o scumpire de 15 % a fructelor si legumelor de baza, din care si asa nu exista decat vreo 2 feluri ca varietate, plus pe sezon, si in conditiile in care o paine costa cca 3 Euro !! Zau, cred ca m-am hranit mai mult cu paine si iaurt de cand sunt aicea, dar totusi parca mananc mai sanatos decat in Romania, pt ca de somon deja m-am saturat, si un meal la McDonald e 12-15 Euro, plus un pui amarat vreo 25 de Euro ! Faimoasa piata de peste arata ca un galantar din vreun magazin de peste de prin Constanta de pe vremea Ceausescu. Aici lumea trebuie sa vaneze si sa pescuiasc asinguri daca doreste mancare, dar pt cei neinclinati sportiv este voie sa se culeaga ciuperci si fragi din paduri si scoici si raci de pe plaje pe gratis !! Zau, nu poti crede daca nu traiesti aicea. Desigur, exista si restaurante misto, unde de fapt mancarea costa mai ieftin decat aia din supermarket sau de la piata si iti e facuta si de-a gata !!

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...