sâmbătă, 23 iunie 2012

Va lipsesc recenziile mele?

Am cam ramas in urma sub acest aspect din mai multe motive. Unul din ele ar fi faptul ca as fi avut prea multe de spus, cum a fost cazul romanului Fara ideal, de Sienkiewicz. Am scris recenzia pe laptop, de fapt as mai imbunatati-o si in scurt timp sper sa v-o prezint si voua. Am mai citit un thriller nordic, Toamna, de Mons Kallentoft, cu mult suspans, dar ceva mai obositor decat celelalte carti din Seria neagra. Apoi, am trecut la proza scurta. Mai precis, volumul de povestiri Intalnirea din pamanturi al lui Marin Preda, foarte pitoresc si cu un puternic iz rural, care pe mine ma fascineaza. Acum citesc tot povestiri, scrise de un autor decare nu auzisem pana acum si nici nu am gasit prea multe informatii. Totusi, cei de la Adevarul i-au dedicat o serie de opere complete in editie de lux. Este vorba de Theodor Constantin, nu stiu daca ati auzit saunu de el, insa mie imi place cum scrie. Am dat din intamplare peste cartile sale in anticariat la 10 lei bucata in loc de 50, pretul de librarie si, dupa ce am lust una, am revenit in aceeasi seara, seara aceea ce a devenit apoi trista, sa iau si un roman al aceluiasi autor.Voi scrie detaliat despre fiecare carte in parte, dar acum simteam nevoia sa va vorbesc despre carti. Chiar imi era dor. Urmaresc cu mult interes colectia Nobel ce aparecu Jurnalul, insa regret ca nu aparsi opere mai importantr ale scriitorilor premiati cu Nobel.

2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Daca ai sti ce mi-ai dat de lucru mentionand-ul pe autorul Henryk Sienkiewicz mai sus ! Ca eu nu stiam de toate lucrarile lui, nici despre cartea mentionata mai sus nu stiam, (deci sunt curios si interesaty sa ii citesc recenzia), stiam doar mai mult despre trilogia din care face parte cartea Potopul, si despre romanul de si mare succes international Quo Vadis, (carte + film care fac parte din cele preferate de mama mea). Acum vad si ca habar nu aveam ca exista filme facute si dupa celelelte 2 carti ale trilogiei, nu numai dupa Potopul, (pe care abia astept acum sa le caut ca sa le vad si pe ele, asa in ordine, volumul 1 Prin Foc si sabie, apoi nr 2 Potopul, si apoi Focul in stepa, filmul dupa aceasta a 3-a carte numindu-se Colonelul Wolodyjowski), plus ca intr-adevar opera autorului este mult mai vasta si deosebit de mult mai interesanta decat stiusem eu, el calatorind si in America si in Africa si scriind si despre aceste experiente pe meleaguri straine, scriind si niste lucrari de critica literara despre dl Zola si despre curentul literar naturalism, si o piesa de teatru numita ff tentant O singura pagina, si inca un roman istoric ecranizat si el de care nu stiam, Cavalerii teutoni.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...