marți, 28 februarie 2012

Ni se mai pregateste ceva!


Cu cuvintele mele, va zic ca am citit ca fmi-ul si nu mai stiu care institutie europeana au cerut Romaniei liberalizarea preturilor la gaze si energie electrica, pentru ca preturile sa se alinieze la cele din blocul comunitar. Asta mi se pare inca o forma de exterminare mascata. Cica guvernul trebuie sa evalueze consumatorii si sa-i identifice pe aia care nu vor putea sa plateasca acele sume si sa le acorde un mic ajutor. In aceasta categorie se vor incadra probabil cei cu venituri foarte, foarte mici, eventual fara niciun venit dar cu
palate cu turnulete, dar restul? Cei care au salarii mici insa nu se incadreaza intre cei la limita subzistentei, in opinia guvernului? 

Astia nu realizeaza ca salariul ala minim e insuficient pentru a supravietui in Romania? Nici cu doua, ba chiar nici cu trei salarii minime  nu poti trai decent in Romania, fara datorii, nu-ti poti plati toate darile si utilitatile, n-ai cum. Cel putin pe timp de iarna, nu ai nicio sansa.

Sunt atat de dezamagita de tot ceea ce inseamna viata in Romania, incat mai ca ma bate gandul sa-mi smulg radacinile din pamant. Dar n-am identificat inca locul ideal pentru a le infinge apoi.

Hellooooo!!!!! Dar salariile pe cand aliniate celor din blocul comunitar???

4 comentarii:

  1. Iarna in Romania nu este precum iarna in Italia,Spania ...alte state comunitare,deci despre ce vorbim .M-am saturat de comisari care vin aici sa/si impuna conceptele demult depasite. Si apropo din 2007 pana in prezent noi suntem cei care ajutam U.E ,nu ei pe noi,cum ar fi fost normal...Uitate pe sumele platite drept cotizatie si pe sumele atrase de Romania...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate. Avantajele noastre de cand suntem in ue nuprea sunt avantaje. Ne-am luat teapa, noi, oamenii de rand.

      Ștergere
  2. Pai nu s-a privatizat? Exista doua firme de distributie a gazului, una in nord si alta in sud. Nu e evident ca aceste firme occidentale (una franceza iar alta germana) vor profituri? Bineinteles, caci de aia sunt firme: sa aiba profituri cat mai mari. Si cum pot creste profiturile? Daca consumul de gaz nu prea poate fi marit (caci consumatorii sunt tot atatia), atunci inseamna ca trebuie umblat la pret! Evident ca nu poate exista concurenta intre doua firme care vand in zone diferite ale tarii, de vreme ce eu nu ma pot abona la zona de sud, iar tu nu te poti abona la zona de nord! In plus, gazul romanesc e mai ieftin, deci profiturile sunt oricum mai mari.
    Iar daca eu, care nu sunt economist care sa fi studiat legile economiei de piata, imi dau seama de asta, crezi, oare, ca FMI su UE nu inteleg aceste lucruri? Dimpotriva, acesta e scopul lor. Cu gazul romanesc, cu forta de munca ieftina romaneasca, vor duce profiturile la ei in tara.
    Pe vremuri credeam ca UE vrea sa se extinda. Acum cred ca doar au anexat Romania. Germanii au mai folosit forta de munca a prizonierilor rusi. Suntem o tara ocupata, iar noi suntem un fel de prizonieri.

    RăspundețiȘtergere
  3. problema este mult mai grava decit va inchipuiti, eu traiesc in italia ,unde este tot un drac sa reusesti sa platesti din 1200e salar chirie gaz curent apa. salarul nu iti ajunge pina la sf lunii.asa ca s-au unit citiva care acum saracesc tot globul

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...