joi, 9 februarie 2012

Inghititi de taxe

Cu siguranta nu spun o noutate, insa o spun- in Romania se platesc prea multe taxe. Si, in ciuda acestui fapt, sistemele pe care le intretinem din aceste taxe nu sufera imbunatatiri. Am eu o nemultumire in mod special legata de banii pentru sanatate, caci mi se pare o ineptie sa colectezi bani sub titlu de contributie la sanatate, si banii sa treaca de fapt la marele buget de stat, de unde ulterior revine si o parte sanatatii. Sau el putin eu asa am inteles ca se intampla. In opinia mea, e ca si cum contributia pentru sanatate ar fi o componenta a impozitului pe venit. N-ar suna prea bine un impozit intr-un procent mai mare si atunci s-a recurs la alte denumiri.
Daca e sa calculam cat % din salariul unui roman se duce la bugetul de stat, fara a tine cont de procentele platite de angajator, sarim de 60%. Eu nu stiu cotele exacte, dar daca pun doar ele pe care le cunosc, 16% impozit+ 24% TVA, ajung deja la 40 %, la care se mai adauga sanatate, pensii, somaj, care ajung in total pe undeva la 20 % sau chiar mai mult. Nu stiu exact, deci nu dau cifre exacte, dar aproximatia e covarsitoare.

Daca la toate astea, mai adaug si alte taxe, impozite pe locuinta, pe autoturism, pe aerul respirat... etc., etc., romanul cu ce mai ramane? Cu foarte putin.

P.S. Vad ca si Mircea a scris despre taxe.

4 comentarii:

  1. Pai nu ai inteles ca obrazul subtire al politihienelor cu cheltuiala se tine.Pai de unde sa-si cumpere autoturisme Porsche,tanarul PDL ist ,viitor ministru...din taxe si impozite,adica afaceri cu statul ,ca nu s-a apucat sa produca el vreun surub pe care mai apoi sa-l vanda.E complicat ,mai bine intri in partidul de la guvernare prinzi o licitatie d'asta de pus iarba sau becuri si te-ai scos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum se procedeaza cu banii adunati prin diverse forme, stiu doar ca este o prostie. Parerea mea este ca mai bine ar exista 5 impozite si taxe mari si restul sa se desfinteze. Asa stiu ca am de platit lunar sau anual un anume procent (cat o fi el) si cu asta basta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact. Nu stiu de ce se chinuie sa le denumeasca si sa complice lucrurile in cinspe mii de feluri. Doar tot acolo e.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...