marți, 5 iulie 2011

Dilema rezolvata

Greu e sa alegi...cand ai zeci de variante disponibile...mai usor era sa fi fost doar vreo cateva...asa, nici cu banul nu pot da, cel mult pot face o alegere in ceea ce priveste genul, si mai apoi sa aleg titlul, desi nu se restrange prea mult numarul optiunilor...daca ar fi sa urmez stereotipul, ar trebui sa aleg ceva plin de suspans...sau as putea alege ceva total diferit, genul erotic, din care nu am prea citit pana acum...insa dupa ce l-am citit pe Henry Miller in „Tropicul Cancerului”, greu de crezut ca as mai putea fi uimita de descoperirea unui limbaj colorat...la vremea respectiva, nu-mi venea a crede ochilor ca un astfel de vocabular incape in paginile cartilor serioase...dar multe nu stiam pe atunci despre literatura...am depasit de atunci faza hlizitului la fiecare sintagma deochiata...poate ar trebui sa-l incerc pe Sade, ca sa pot fi intr-adevar uimita, dar imi pare a fi cam greoi stilul sau, din cate mi-am dat seama frunzarind „Cele o suta douazeci de zile ale Sodomei”...sau poate ca ma voi apuca sa citesc cartea pe care o ofer ca premiu...fiti fara griji, exemplarul pentru castigator e pus deoparte...hmmm...chiar nu stiu...poate ceva aventuri de-ale lui Sherlock Holmes...va vine sau nu sa credeti, inca nu am citit niciuna din seria ce-l are ca protagonist pe celebrul detectiv...nu-i problema, recuperez eu...sau poate ma voi refugia „Departe de lumea dezlantuita”...in incercarea de a-mi face curaj sa citesc cea mai noua carte, una care nu prea iti vine sa o citesti in public, dat fiind titlul deosebit de controversat...Sunt doar cateva din optiuni...si parca nu-mi dau pace cartile din Seria neagra de la TREI...parca n-am stare pana nu le termin...
Sunt cateva ore de cand am inceput articolul si tot atatea de cand incerc sa ma hotarasc...speram sa ramana in faza de ciorna, sa nu mai fie nevoie sa il public...desi nu am timp chiar acum de citit, caci pentru asta am nevoie de o oarece atmosfera anume creata, nu e placuta senzatia de incertitudine, imi lipseste cartea asezata acolo, in asteptarea unui ragaza pentru a patrunde in dedesubturile ei...am luat in mana mai multe, le-am deschis si am trect in fuga peste primele randuri...in mare parte din ele stiu despre ce e vorba, cel putin in linii mari...Varianta biletelelor nu ma incanta, trebuie sa simt o anumita chemare spre una din ele...
Cam asta scriam ieri pe vremea asta...intre timp, hotararea a fost luata, cu oarecare ezitare din partea mea, dar trebuia sa stiu ce ofer.

2 comentarii:

  1. salut!
    ai putea sa citesti justine ca sa te obisnuiesti cu sade; pe mine nu m`a deranjat limbajul plus ca e perversa intr`un mod mult mai subtil decat orice ar fi scris miller.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Alexandra: Multumesc pentru sfat! Sper sa imi placa. :)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...