joi, 14 aprilie 2011

Pastele bate la usa


Cand a trecut atat de repede timpul? Parca abia sarbatoream Craciunul, Revelionul...si acum uite ca Pastele bate la usa. Asta inseamna pentru mare parte din noi pregatiri peste pregatiri...incepand de la curatenie (care ar trebui sa persiste non-stop, nu doar de sarbatori, dar uneori e asa greu de intretinut...si nici nu poti face mutari de mobila in fiecare saptamana, ca sa cureti fiecare cotlon), pana la ce punem pe masa in acele zile de sarbatoare. Eu tin la traditii in masura in care imi plac...n-o sa fac imprumut ca sa imi cumpar miel, pentru ca nu suport nici macar mirosul de oaie, daramite sa mai si mananc...restul- cozonaci, pasca, oua rosii...vor fi, dar cu masura, caci, la o adica, nu putem consuma zece cozonaci si nici suta de oua. Cate putin din fiecare, cat sa marcam evenimentul.
Mai ales cei ce nu stau pe roze cu banii, ar trebui sa fie ceva mai moderati in privinta cheltuielilor ocazionate de sarbatori. Deja au inceput stirile cu pensionari care se imprumuta la CAR pentru a pune pe masa strictul necesar...le inteleg dorinta de a respecta traditiile, au trait in alte vremuri si, pentru ei, marcarea sarbatorilor prin anumite mancaruri puse pe masa are radacini mult prea adanci. Insa un kilogram de carne, un cozonac, o pasca si 10-20 de oua pentru vopsit, n-ar trebui sa coste mai mult de 100 ron.

7 comentarii:

  1. De la an la an mâncăm tot mai puţine produse de paşti. Nu inseamnă cî nu ne şi rămân. Facem 2-3 cozonaci, sarmale başca, plus ouă şi ceva miel. Dar nu mereu miel, mai mult de la socri mâncăm, căci lor le place mai mult. Cu curăţenia trebuie s-o scoatem la cap, si e musai să facem de paşte curăţenie, ai dreptate când spui că nu în tot anul mutăm mobila. Bun articol, buna idee :) (ca de obicei)

    RăspundețiȘtergere
  2. Parca timpul nu mai e acelasi, evenimentele se succed cu viteza sporita. Asta e o schimbare generala, pentru toata lumea.

    Si tocmai din cauza necesitatii atator pregatiri, mie nu prea-mi plac sarbatorile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea ,
    Sa nu apelezi la "zugravul din Timisoara",pentru curatenie.
    Si eu am impresia ca timpul zboara mult mai iute,e naspa sentimentul asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Loopoo: Nu stiam ca ai si cont pe blogspot. :)

    @ Mircea Vladut: Dupa atatea pregatiri, ne simtim prea obositi in zilele de sarbatoare si parca nu mai simtim la fel atmosfera.

    @ Florentin: Uite ca nu-l stiam pe zugravul asta.:))) Noroc cu tine, ca m-ai facut sa-l caut pe Google.
    Eu am zugravul meu, dar nu le are cu alcoolul.:)) Si nici nu ma apuc de zugravit. Ne-a ajuns. :))

    Apropo de timp, stiti ca este expresia aia "din An in Pasti", care cica vrea sa insemne foarte rar...uite ca de la An Nou pana la Paste, parca au trecut cateva saptamani.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da mai, acum pe bune...cum sa faci imprumut sa cumperi de mancare pt Paste? Da ce, ne mai creste o gura de sarbatori? E adevarat ca preparam mancaruri specifice, dar vorba ta 100 de lei hai 200 de lei ne ajung... zic eu...

    RăspundețiȘtergere
  6. nu. n-am, e contul de pe Google, similar cu blogspot, blogspot apartine de Gogu

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Casa Cu Nuci: Unii se imprumuta, ca sa aiba ce arunca. :)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...