miercuri, 23 februarie 2011

Planuri pentru vara


Mi-am propus ca in aceasta vara sa fac multe plimbari pe strazile Bucurestiului, in zonele frumoase, care pastreaza pagini nescrise ale istoriei. Sper ca pana atunci sa reusesc sa-mi iau si un aparat foto(nu performant, ceva mai ieftin, suficient cat sa ma ajute sa-mi fac treaba) cu care sa pot imortaliza locurile ce imi atrag atentia,pentru ca sunt sigura ca exista multe asemenea locuri, cladiri sau monumente. Prima mea vara aici m-a prins insarcinata, iar canicula nu m-a lasat sa hoinaresc asa cum mi-as fi dorit. Cu exceptia unei parti din Calea Victoriei si a catorva strazi din centrul vechi,nu am reusit sa strabat la pas zonele cu incarcatura istorica.Am mai colindat ce-i drept, zona unde locuiesc, unde exista multe stradute cu case,zona Grivitei-Buzesti care acum se afla in proces de demolare, zona Stirbei-Voda, dar sunt multe alte locuri pe care le-am vazut doar din masina sau nu le-am vazut deloc.Vreau sa ajung in Piata Amzei sa vad casa ce apartinut celebrei dame de companie Mita Biciclista, de asemenea vreau sa colind zona Pietei Romane, Bulevardul Dacia, Calea Victoriei si partea veche din Calea Grivitei(cu stradutele adiacente lor).Si zona Kisselef mi se pare interesanta. Ce imi lipseste insa este un ghid care sa imi povesteasca ceva, cat de putin, despre cladirile ce le voi vedea.In lipsa lui, imi voi imagina singura franturi din viata acelor cladiri. Cele mai importante probabil au placute, dar celelalte...povestile lor raman enigme cand nu mai e nimeni sau nimic care sa vorbeasca despre istoria lor.

4 comentarii:

  1. Eu locuiesc in Bucuresti, aici m-am nascut. In afara de cateva strazi cu istorie si cateva parcuri sau muzee nu ai ce vedea.
    Acum, nu stiu, fie eu m-am saturat de acest oras poluat si plin de nesimtiti, fie chiar nu ai ce vedea pe aici.
    Adevarat ca cei care vin prima data in capitala vor sa vada si una si alta, dar pana la urma Bucurestiul este si periferia unde chiar ai ce vedea: drogati, saracie cat cuprinde, cociobe, ciorditori, gunoaie, caini comunitari, cersetori... Nu spun ca in alte orase nu or fi, dar parca aici si-au dat intalnire toti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am sa zic decat atat : Felicitari !!!
    Ai vorbit cu atata emotie incat m-ai facut curios sa descopar si eu orasul asta . Dupa ce-am terminat mi-am dat seama ca stau aici :(
    De vazut ai ce vedea , daca nu ai apucat sa-l cotrobai, dar cum zice si Derscanu, ai grija la nesimtiti, ca-ti pot taia orice pofta de...orice

    RăspundețiȘtergere
  3. va multumesc!
    Stiu ca exista si parti mai putin placute, personaje nedorite (eu nu stau la periferie si tot dau de astfel de scursuri, deci imi imaginez ca in alte zone e mai rau de atat). Dar vreau sa vad ce e frumos, ce merita vazut, incercand sa fac abstractie de ceea ce e urat. Partea aceea n-as avea curajul sa o strabat la pas, singurica. Intr-adevar, aici parca e mai periculos sa mergi pe strada decat in Bacau. Acolo nu eram cu ochii in paispe, aici da, aproape fiecare om pare a fi suspect sau cel putin asa simt eu, ca trebuie sa fiu mai atenta, ca nu se stie niciodata ce intentii are unul sau altul.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...